שינה או משחק?

WhatsApp Image 2019-11-10 at 12.03.41

כשתינוק חדש בא לעולם אנחנו רוצים ליצור לו אווירה טובה ונעימה בסביבתו, הן במהלך היום והן סביב השינה.
הורים רבים מרגישים צורך להעסיק ולשעשע את ילדהם לאורך כל היום.
אנחנו רואים בהרבה בתים שהחדרים עמוסים במשחקים, הרבה משחקים במיטה, מקשטים את העגלה ואת כל מה שמסביבו במשחקים, בובות, ציורים, ספרים ועוד..

הדבר יוצר גירויי יתר אצל ילדים ולרוב גם מעמיס עליהם ולא מאפשר להם להתמקד, לכן ההמלצה הרווחת זה לאפשר לו לחקור ולגלות כל פעם חפץ אחר.
ילדים מסוגלים להיות עם משחק כלשהו לפרק זמן ולא נמאס להם, לקרוא את אותו הספר שוב ושוב, האמת שהחזרתיות הזאת גם חשובה להם, נותנת תחושה טובה וביטחון.

בגילאים הצעירים, עד 3 חודשים בערך, פחות יפריע לתינוקות שיש משחקים במיטה או מובייל, אך ככל שילדים גדלים והם מודעים יותר לסביבתם נוצר מכך הרגל.
במידה וההרגל נשאר, חפצים כמו מובייל או מוזיקה יכולים להפוך להיות גורם תלות, אנחנו נראה שילדים זקוקים להם יותר ויותר כדי להירדם, מה שמפריע להורים לעזור לילדיהם לסגל להם הרגלי שינה וללמד אותם הירדמויות עצמאיות.
לכן אני ממליצה לשנות את ההרגל סביב 3-4 חודשים  או מראש לא ליצור אותו.

כאשר מדובר בשינה אני ממליצה להוציא את המשחקים הנמצאים במיטתו של הילד וליצור הפרדה ברורה בין שעות העירות שמלוות במשחקים לבין שעות השינה של התינוק שמיועדות לכניסה לשינה טובה ואיכותית.
למשל בובות (אלא אם יש בובה שהיא נשארת כחפץ מעבר), מובייל, ספרון וכו'.
המיטה צריכה להיות מקושרת לשינה, לילדכם קשה להתרכז ולהירדם כשמסביבו נמצאים כל כך הרבה גירויים. הפכו את סביבת המיטה לאזור רגוע ונינוח יותר, ואפשרו לילדכם להתרכז בהירדמות לקראת שינה נעימה ומהירה יותר.

+1



Like

הודעות והרצאות