"השעון זז והשגרה נשמרת"

השנה הזזת השעון לשעון קיץ יחול בתאריך 29/03/2019,   בלילה שבין חמישי לשישי המחוגים של השעון יזוזו משעה 2:00 לשעה 3:00 .

ההסתגלות במעברים של החלפות השעון קשה עבורנו אך היא קשה יותר עבור ילדינו והם יצטרכו את עזרתנו. הזזת שעון הקיץ נחשבת ליותר קלה מאשר שעון חורף, אך גם פה כדאי לבצע כמה פעולות כדי להקל על המעבר עבור ילדנו. ישנן כמה אפשרויות פעולה, ביניהם הרגלת הילד לשעות החדשות בבת אחת או הסתגלות הדרגתית.

אני כאמא בוחרת עבור ילדיי את הגישה ההדרגתית, אך חשוב לבחון כל מקרה לגופו יש ילדים שאצלם כדאי לעשות את השינויי בבת אחת או כאלה שהחלפת השעון יוכל לעזור להם לשנות את שעת ההרדמה של הילד.

עם הזזת השעון גם שעת ההשכבה של ילדינו מתאחרת, אם שעת ההשכבה של ילדכם הוא בשעה 20:00 לאחר הזזת השעון היא תהיה 21:00, אני ממליצה לפעול בצורה הדרגתית ובכל יום להקדים את שעת ההשכבה של ילדכם בכ- 10-15 דק' עד שתגיעו לשעת ההשכבה הקבועה שלהם.

לדוגמא: ילדכם רגיל לישון בשעה 20:00- שעת ההשכבה שלו תהיה בערב שלפני הזזת השעון זהה, כלומר 20:00. בערב שלמחרת הזזת השעון, זמן ההשכבה יהיה 21:00 ולכן כדאי שכבר בערב זה שעת ההשכבה תהיה 20:45 , ביום למחרת 20:30 וכן הלאה עד שתגיעו לשעת ההרדמה הקודמת 20:00.

בבוקר שלאחר החלפת השעון תעירו את ילדכם בשעה הרגילה שבה הם מתעוררים, אלא אם רוצים לשנות את שעת ההתעוררות שלהם לשעה מאוחרת יותר. במידה והערתם באותה שעה הקפידו על שנות היום ושימו לב לסימני העייפות של ילדכם כדי שלא יכנס לשנת לילה בעייפות יתר.

לפניכם כמה המלצות נוספות שיעזרו בהתמודדות עם החלפת השעון:

* סדר יום הינו חשוב לתינוקות וילדים, כך הם יודעים למה לצפות והם רגועים יותר. כדאי שבימים שלאחר החלפת השעון תשמרו אף יותר על סדר היום הקבוע שלהם.

* המשיכו בשגרה הרגילה- ייתכן וילדכם יצטרך אתכם יותר מבדר"כ, יקראו לכם יותר או שתשארו איתם יותר, קבלו זאת בהבנה, אך נסו שלא יהיה לילדכם רווח מתשומת לב חיובית או שלילית בהרדמות, המשיכו להיות עיקביים ולהתמיד.

* חשוב לשים לב לעייפות- תינוק/ילד שיכנס לישון בעייפות יתר יתקשה להרדם ולכן כדאי לבצע שינוי בהדרגה.

* היו קשובים לילדכם, לכל תינוק וילד יש קצב הסתגלות אחר לשינויים ולכן כדאי להיות רגישים יותר ולהתאים את קצב ההזת השעון בהתאם.

* בעקבות הזזת השעון יש עדיין אור בחוץ כשהקטנטנים נכנסים לישון, אפשר להחשיך את החדר וכך להקל עליהם את הכניסה לשינה וגם להגביר את הפרשת הורמון המלטונין (הורמון השינה)  בגוף.

* ההסתגלות  לאחר המעבר לשעון קיץ יכולה להמשך כשבוע-עשרה ימים, היו סבלנים ועיזרו לילדכם במידת הצורך.

* תינוקות וילדים עם הרגלי שינה טובים עלולים לחוות אף הם קושי בהרדמות וייתכן ויהיו יקיצות בלילה, אך ההתמודדות עבורם תהיה קלה יותר והם יתרגלו מהר יותר לשינויי, ייתכן וייקח להם כמה ימים עד שבוע להסתגל.

בשורה טובה להורים- בעקבות הזזת השעון, אצל מרבית הילדים שעת ההתעוררות תתאחר :-)

 

+1



Like

הודעות והרצאות